Domowa granola

Moje pierwsze próby zdrowego jedzenia polegały na jedzeniu na śniadanie jogurtu i kupnej granoli. Byłam z siebie niesamowicie dumna, plus nie wymagało to zbyt wielkich poświeceń, bo całość słodziutka i smaczna. Dopiero z czasem zdałam sobie sprawę z tego ile w tych kupnych granolach jest zbędnego cukru i dziwnych dodatków. No cóż, każdemu się zdarzają takie pomyłki 😉

domowa granola

Domowa granola to świetne rozwiązanie tego problemu, jeśli wciąż mamy ochotę na takie śniadanie. Jest super prosta do zrobienia – naprawdę wystarczy wymieszać składniki w misce i piec w piekarniku przez 20 minut. Ponadto domowa granola pozwala na pełną kontrolę nad składnikami – możemy stworzyć swoją idealną kombinację, z której nie będziemy niczego wybierać 😉 bo wszystko w niej nam smakuje.

Poniższa propozycja to mój ulubiony mix składników – ale spokojnie możecie zrezygnować z tych, które Wam nie odpowiadają, a dodać swoje ulubione. Na początek jednak warto żebyście się trzymali proporcji płatków, oleju i syropu – wtedy mogę Wam zagwarantować pyszny efekt końcowy

CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 minut

PORCJE – Wypełnicie poniższą porcją dwa słoiki ze zdjęcia – spokojnie starczy na kilka śniadań

Składniki

  • 2 kubki tradycyjnych płatków owsianych (te duże płaskie, nie błyskawiczne)
  • 3/4 kubka orzechów (u mnie nerkowce, pekany i laskowe)
  • 1/4 kubka suszonej żurawiny
  • 1/4 kubka płatków kokosowych (możecie zastąpić wiórkami, ale większe płatki będą bardziej wyczuwalne)
  • 4 płaskie łyżki syropu klonowego lub miodu (1/4 kubka)
  • 1/4 kubka rozpuszczonego oleju kokosowego (3 łyżki gdy jest w stałej formie)
  • szczypta soli morskiej/himalajskiej

domowa granola

Instrukcje

  1. Piekarnik nastawiamy na 175 stopni C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
  2. Orzechy możecie nożem grubo pokroić. Następnie wszystkie suche składniki wrzucamy do miski i mieszamy. Dolewamy olej i syrop. Mieszamy łyżką, aż wszystko ładnie się połączy i pokryje mokrymi składnikami.
  3. Wykładamy na płasko na blaszkę. Pieczemy 20-25 minut, aż całość pięknie się zarumieni na złoto-brązowy kolor.
  4. Pozwolimy, by wystygła. Trzymamy w zamkniętym słoiku w szafce – spokojnie 2 tygodnie będzie wciąż pyszna. Najlepiej smakuje z jogurtem i świeżymi owocami! Albo jogurtem i zesmażonymi jabłkami  – bajka!