Owsianka na mleku roślinnym

Śniadanie bez wymówek o braku czasu – przygotowanie zajmie Wam rano tylko 5 minut – o ile poświęcimy dzień wcześniej dodatkowe 2 minutki 🙂 Testowaliśmy różne opcje śniadań przed wyjściem do pracy i okazało się, że ta owsianka na mleku roślinnym jest najlepszym kompromisem pomiędzy snem a zjedzeniem czegoś pożywnego rano 🙂 Zajmuje mało czasu i łatwo ją urozmaicić – szczególnie latem, gdy jest dostęp do tylu różnych owoców.

owsianka na mleku roślinnym

CZAS PRZYGOTOWANIA: 2 minuty dzień przed i 5 minut rano

PORCJE: 2

Składniki

  • 1/4 szklanki płatków owsianych drobnych (błyskawicznych)
  • 1/4 szklanki płatków żytnich, gryczanych lub orkiszowych (ja lubię mieszać te małe z większymi żytnimi lub orkiszowymi – w ten sposób nie tworzy się drobna papka ;))
  • 1 szklanka mleka roślinnego (migdałowe, owsiane lub ryżowe lub)
  • 40 g suszonej żurawiny

DO POSŁODZENIA:

  • wersja bardziej korzenna: 1 łyżka syropu klonowego/daktylowego i 1 łyżeczka cynamonu
  • wersja owocowa: 2 łyżeczki konfitury z malin lub owoców leśnych

DODATKI:

  • ulubione owoce: truskawki, kiwi, maliny, borówki, jagody, banan, ananas – na co tylko Wam przyjdzie ochota 🙂

Instrukcje

  1. Wieczorem dzień przed zalewamy płatki 3/4 szklanki mleka i wkładamy do lodówki. I tyle. Przesadziłam z tymi 2 minutami, dacie radę szybciej 😀
  2. Rano wyjmujemy namoczone płatki z lodówki i chwilkę podgrzewamy – ja nastawiam na 2 minuty. Dzięki namaczaniu przez noc skracamy czas gotowania rano – z jednej strony to oszczędność czasu, z drugiej zapewnienie dłuższego czasu uwalniania energii ze śniadania do organizmu. Win-win 🙂
  3. W czasie podgrzewania owsianki kroimy owoce 🙂
  4. Po 2 minutach zdejmuje owsiankę z ognia, dodajemy żurawinę i dolewamy 1/4 szklanki mleka – płatki i suszone owoce wiąż będą wciągać płyn, więc to sprawi, że owsianka nie zrobi się sucha w drodze na stół
  5. Dodajemy syrop i cynamon lub konfiturę.
  6. Dekorujemy masą ulubionych owoców.

Lećcie zalać płatki na jutro! 😉