Weekendowe mini kanapki z masą warzyw i jajkiem

Kanapki nie muszą być nudne. Mogą być zdrowe, przepyszne i piękne <3 Dzisiaj jedna z propozycji – do wykorzystania na śniadanie, kolację lub przekąskę na imprezę w ten weekend 🙂

Propozycja kombinacji:

  • pieczywo żytnie
  • dojrzałe awokado do posmarowania chleba
  • pomidor, ogórek i rzodkiewka – pokrojone w cienkie plasterki
  • jajko ugotowane na miękko-twardo 😉 czyli włożone do gotującej się, posolonej wody (żeby nie pękały) i gotowane przez 6 minut. Białko i część żółtka się zetnie, a w środku będzie żółta lawa 😉 MNIAM 😀
  • kiełki rzodkiewki – ładnie wyglądają plus dodają lekkiej pikantności 🙂
  • świeżo zmielona sól/pieprz

Wskazówki do podania:

  • chleb / bułkę kroimy na małe, dość cienkie kromeczki – by nie przyćmił smaku warzyw
  • awokado skropmy odrobiną soku z cytryny – awokado nie ściemnieje plus smak będzie wyraźniejszy
  • warzywa kroimy na bardzo cienkie plasterki – tak by nie spadały z kanapek, a jednocześnie wyglądały elegancko i apetycznie 🙂
  • jajko ugotowane na wpół twardo może być ciężkie do pokrojenia (bo się wylewa i ciapie ;)) Najlepiej odkroić od jednej strony pierwszy plasterek samego białka (samą górkę ;)) postawić jajko pionowo i kroić nożem ułożonym równolegle do deski 😉 i na nożu przenosimy jajko na kanapki.

SMACZNEGO 🙂