Zielonie smoothie ze szpinaku i owoców

Mój sposób na oswojenie szpinaku i spiruliny oraz pyszne drugie śniadanie: zielone smoothie. Serio, ten koktajl zazwyczaj ratuje mnie przed pochłonięciem lunchu w pracy przed 11 😉


Zielone smoothie też świetną opcją na przemycenie do diety porcji Super Foods. Ja dodaję zazwyczaj łyżkę spiruliny (bo pomaga w odchudzaniu oraz oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich) oraz nasiona konopii (wspomagają pracę wątroby i mózgu, dobre dla skóry, paznokci, kości i włosów; stymulują układ odpornościowy)

Testowałam różne kombinacje i ta, którą prezentuje poniżej jest obecnie moją ulubioną – słodką, lekką i w smaku głównie owocową.

CZAS PRZYGOTOWANIA: 10 minut
PORCJE: 2 wysokie szklanki

Składniki

  • 2 garści szpinaku
  • seler naciowy (1 łodyga)
  • banan
  • plaster świeżego ananasa (o szerokości około 2-3cm)
  • 1 łyżka spiruliny
  • (opcjonalnie) 1 łyżka nasion konopii
  •  1 szklanka naturalnego soku jabłkowego
  • 1 szklanka wody (jeśli wolisz mniej słodką opcję zrezygnuj z soku i użyj 2 szklanek wody)

 

Instrukcje

  1. Przy codziennym przyrządzaniu koktajli warto mieć litość dla swojego blendera i blendować składniki partiami. Ja to robię tak jak poniżej i na szczęście blender wciąż żyje 🙂
  2. Wrzuć do kielicha szpinak i zmiksuj na wysokich obrotach – najlepiej pulsacyjnie -przez 30 sekund
  3. Dorzuć pokrojony na kawałki seler i zmiksuj na niższych obrotach – też przez 30 sekund
  4. Pokrój na kawałki ananasa (wyrzuć rdzeń i sprawdź czy nie ma fragmentów skórki w miąszu) i banana, wrzuć do miksera.
  5. Dodaj spirulinę i nasiona konopii jeśli ich używasz.
  6. Dolej wodę i sok
  7. Miksuj najpierw na niskich obrotach przez 2 minuty, potem na wysokich przez kolejne 2 minuty.

Najlepszy jest od razu po przygotowaniu, ale ja zabieram go ze sobą do pracy i piję na drugie śniadanie.

Cheers 🙂