Migdały prażone z cynamonem

Wychodzę z założenia że domowe przekąski – nawet te z dodatkiem cukru – są zawsze zdrowsze niż ich kupne odpowiedniki. Tak też myślę o tym bardzo prostym przepisie, który zmienia migdały w niebo w ustach 🙂 

Pierwszy raz robiłam je na warsztatach kulinarnych Cook Up, których tematem były jadalne prezenty świąteczne. Okazały się tak cudownym odkryciem, że porcjami z warsztatów obdarowałam rodzinę, a sama nieustannie je robiłam przez przynajmniej 2 miesiące z rzędu – łatwo uzależniają 🙂

CZAS PRZYGOTOWANIA: 10 minut przygotowania i 60 minut w piekarniku

SKŁADNIKI:

  • 400g migdałów
  • Jedno białko jajka
  • 80g brązowego cukru
  • 2 pełne łyżeczki cynamonu (lub więcej jeśli bardzo lubicie jego smak i aromat :))
  • Szczypta soli

INSTRUKCJE:

  1. Piekarnik nastawiamy na 120 stopni.
  2. Białko wbijamy do miseczki i ubijamy do uzyskania piany – nie sztywnej 🙂
  3. Dodajemy migdały i mieszamy obtaczając je w białku.
  4. Dodajemy cukier, cynamon i sól. Mieszamy.
  5. Mieszankę wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Migdały rozkładamy na płasko, tak by miec jedną warstwę i by wszystkie piekły się z jednakową intensywnością 🙂 wkładamy do nagrzanego piekarnika.
  6. Po upływie 30 minut otwieramy piekarnik i łyżka mieszamy migdały. Jesli wciąż są bardzo mokre i na papierze jest dużo mieszanki białkowej wyjmijmy blachę i przerzućmy migdały na świeży papier i Spowrotem do piekarnika. Nie zawsze ten krok jest potrzebny – jesli migdały juz wtedy zaczynaja byc sypkie i łatwo sie oddzielają od siebie i papieru – wtedy możemy to ominąć
  7. Pieczemy kolejne 30 minut. Wyjmujemy i czekamy aż ostygną.

Migdały po ostygnięciu można wrzucić do słoika i długo cieszyć się ich smakiem – u mnie czasem wytrzymywały z tydzien lub dwa – dłużej raczej sie im nie udało, bo szybko znikały w naszych buziach :))