NA ODPORNOŚĆ, SMOOTHIES, WEGAŃSKIE, WEGETARIAŃSKIE

Na zdrowie: shot witaminowy z imbirem

0 comments

Mam dzisiaj dla Was magiczny sposób na budowanie odporności w zimie ( i nie tylko ;)), bez pochłaniania miliona rutinoscorbinów (i innych takich). To “shot witaminowy” z imbirem, cytryną i jabłkiem dla osłody całości.

shot witaminowy imbir cytryna

Pierwszy raz taki shot witaminowy piłam w Londynie, w Deliciouslly Ella (bardzo polecam odwiedzić jeśli będziecie w Londynie i będziecie chcieli zjeść zdrowy, wegański posiłek). Zachowałam sobie nawet buteleczkę – z dwóch powodów. Po pierwsze, bo na etykiecie były składniki, a chciałam go odtworzyć w domu. Po drugie takie małe buteleczki są świetnie do zabierania nie sobą do pracy sosu do sałatek.

Nie musicie oczywiście jechać do Londynu, by taki shot witaminowy wypić. Możecie go z łatwością przygotować w domu i najlepiej pić codziennie. A przynajmniej co jakieś czas, gdy czujecie się osłabieni lub gdy wszyscy wokół Was chorują.

Co czyni go takim dobrym dla naszego zdrowia w okresie przeziębień?

  • IMBIR podnosi odporność organizmu, ma właściwości przeciwzapalne oraz rozgrzewa organizm przez polepszenie krążenia krwi
  • CYTRYNA to źródło witaminy C oraz rutyny, która zapobiega utracie tej pierwszej z organizmu. Plus jej smak (o dziwo), złagodzi “ostrość” imbiru
  • JABŁKO jest tu głównie dla smaku 🙂 natomiast jest również źródłem witamin, przeciwutleniaczy oraz (jeśli sok pozyskamy z nieobranego jabłka) błonnika
shot witaminowy imbir cytryna jabłko

PORCJE: 2

CZAS PRZYGOTOWANIA: 10 do 20 minut (w zależności od metody)

Składniki


  • 1/2 kubka naturalnego soku jabłkowego (bez dodatku cukru!) lub 2 jabłka dla zrobienia soku w domu
  • sok z połówki cytryny (około 3 łyżki)
  • starty imbir (kawałek 2cm)
shot witaminowy imbir cytryna

Instrukcje

  1. W zasadzie trzeba po prostu wszystkie składniki połączyć 🙂 Ale w zależności od dostępnych narzędzi poniżej kilka wskazówek
  2. GDY KORZYSTACIE Z GOTOWEGO SOKU JABŁKOWEGO. Najprostsza wersja, chociaż przy niej bardzo ważne jest przeczytanie etykiety – zależy nam na naturalnym soku bez żadnych dodatków. Do niego dodajemy sok wyciśnięty z cytryny oraz starty na drobnych oczkach imbir. Albo pijecie w takiej wersji, ale rozdrabniacie jeszcze w blenderze, jeśli chcecie gładkiej konsystencji .
  3. DOMOWY SOK Z JABŁKA BEZ WYCISKARKI. Jest sposób na pozyskanie domowego soku z jabłka bez wyciskarki. 2-3 jabłka zetrzyjcie na tarce z grubymi oczkami. Zostawcie na 15 minut by puściły soki, dodatkowo wyciśnijcie sok ze startych jabłek ściskając je w dłoni. Sok może być ciemniejszy niż kupny, ale też świetnie się sprawdzi. Ilość pozyskanego soku zależy od soczystości jabłek. Następnie dodajecie sok z cytryny i imbir jak w punkcie powyżej. Starte jabłka natomiast możecie wykorzystać w szarlotce, racuchach lub owsiance. Następnie dodajecie sok z cytryny i imbir
  4. GDY MACIE WYCISKARKĘ. Opcja z domową wyciskarką jest o tyle najlepsza, że możecie w niej zrobić sok z nieobranych jabłek – dzięki czemu nie tracicie błonnika. Podobnie z cytryną, tylko tu obieramy skórkę wierzchnią (zostawiamy białe błonki pomiędzy miąższem). W zależności od posiadanej wyciskarki, możecie też obrany imbir lub zetrzeć go oddzielnie (ja tak zrobiłam, bo się bałam o sprzęt :D)
  5. Jeśli postanowicie pić codziennie taki shot witaminowy, nie musicie codziennie robić nowego. Spokojnie możecie zrobić więcej, i trzymać przez 2-3 dni w lodówce. Warto wstrząsnąć przed wypiciem. Cheers!